hari makin tua

satu tarikh yang menjadi kegembiraan dan disyukuri oleh mak dan ayah aku pada 21 tahun yang lalu,,
dan kemudian menjadi tarikh yang membahagiakan dan ditunggu dan dirai oleh diri aku sendiri sehingga dekad ni.terima kasih Allah atas nikmat ini,,

aku sendiri tak tahu,kenapa hampir setiap manusia menanti dan bahagia dengan tarikh kelahiran masing2,,bagi aku sendiri,mungkin ini satu tarikh yang diingati,,dan dirai oleh orang sekeliling,seolah rasa dihargai,mungkin juga ada reason lain disebalik kegembiraan itu,,mungkin,,,
*jakun sat twitter keluaq belon

pada aku pula,tahun ni,tahun yang kali 3 aku sambut hari lahir jauh kat sini tanpa orang yang aku sayang,tanpa orang yang aku inginkan,tanpa sahabat malaysia yang aku sayang,,tapi tak apa,dah biasa,
masuk saja bulan oktober,aku sudah tersenyum,,"waa ni bulan feverett "
masuk saja malam hari lahir,satu sahaja aku mintak dekat Tuhan,,

aku cuma mahu KAU pinjam kan pada aku,satu rasa bahagia,dan gembira buat aku sepanjang hari esok,,tanpa merasa sedih sesaat,waima airmata aku jatuh sekalipun,biarlah itu air mata gembira dan kesyukuran,,

bukan la bermakna aku mintak lagu ni,maknanya hari hari lain aku duk sedih jaa,
tak punn,happy ja macam biasa,tp manusia biasa la emosi ada pasang surut,,

dan alhamdulillah,rasanya mira dapat apa yang mira nak,,
jikalaupun kita ada 1001 sebab untuk terus bersedih,,kita jugak punya 1001 nikmat dan sebab untuk kita gembira,jadi kenapa pilih untuk nak sedih,
aku cukup suka dengan lirik " bahagia itu ada dijiwa,mahkota dari singgah sana rasa,,bahgia itu adalah suatu ketenangan,,"

ketenangan,,ya,bahagia itu ketenangan,,yang kau pilih untuk rasa,
datang dalam diri hang sendiri,kalau hang nak happy,hang akan berusaha untuk happy,,:)
____________________________________________________
terima kasih mak ayah abang,yang wish kat wasep,*rindu wehh * aku bangun pagi ja,bukak2 ada watsep,biasa bangun pagi krik krik ja watsep,leuls

terima kasih classmatee yang nyanyi wish befday dekat univesti tadii,
esp nomi ,atiqah zan yang semangat nyanyi tadi,hihi,yang lain2 pun bebigels dentist,
thank u a lot,,hangpa ajen ajen kegembiraan yg Allah hantarkan kepada aku,

terima kasih yang wish dekat twitter,fb,instagerem,wasep,,

__________________________________________________________
macam biasa ,ayat cliche,

usia aku makin bertambah,ajal pun mungkin tengah menjengah,tengah usha aku,
jodoh?hak ni xtau la sesat xjumpa jalan ke apa,doa ja lah dekat Allah,haha,
moga dengan tambah umor,tambah la jugak kebaikan dan ketaatan dan kesyukuran aku,

assalamualaikum :)
*21 dah wei,

16 komen:

Farah said... [Reply]

Happy belated birthday, Amira. May Allah bless you :)

Aqilah Azmi said... [Reply]

ok baru nk jeles nape some twitter ada belon huuhuhuhu

Aqilah Azmi said... [Reply]

happy belated btw! <3

Zie Azi said... [Reply]

Happy belated birthday, Amira. wish you all happiness health dear.

merahitujambu said... [Reply]

moga di murahkan rezeki ya

amira faqihah said... [Reply]

@farah : terima kasih :)

amira faqihah said... [Reply]

terima kasih aqilah :)

amira faqihah said... [Reply]

terima kasih zie :)

amira faqihah said... [Reply]

terima kasih @merahitujambu

Farrah MF said... [Reply]

Happy belated birthday, Amira :)

tiga lalat said... [Reply]

hepi birthday yuu ;p

amira faqihah said... [Reply]

thank u kak @farrah ,,@tigalalat

Anizz Annisa said... [Reply]

Happy belated birthday mira.. Sebaya adik anis rupenye.. Semoga mira sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah s.w.t..

amira faqihah said... [Reply]

@Anizz Annisaterima kasih aniss :D

lynndAmya said... [Reply]

Salam, wahh happy belated birthday dear! sama lah kite, Octoberians~~ hahaha

amira faqihah said... [Reply]

@lynndAmya THANK u :)