matruh siwa ,winter break


alhamdulillah setelah dikejutkan winter break yang sepatutnya 2 minggu,,extend menjadi sebulan,
maka mira pun amik keputusan untuk ke matrouh siwa ,menggunakan ajen..
dekat sana 3 hari 2 malam,:)

dugaan nak pi sana memang banyak laa,

1) tremco nak pergi cairo susah sangat nak dapat malam tu,,akhirnya kami sewa satu tremco terus,kami berlima,
2) cuaca yang sangat sejuk membuatkan berkabus dan driver susah nak drive menyebabkan kami tiba lewat.
3) otw ke matrouh,,accident
4) otw ke siwa,driver sesat

haha,,pengalaman betul semua ni,,dan otw ke cairo kali ni jugaklah mira muntah dalam tremco,,
pertama kali mabuk kereta di mesir


---------
matrouh,,
bandar yang mempunyai dekat 10 buah pantai,,sangat cantik,,subhanALLAH,,
macam alexandria,cuma lagi tenang dan cantik..



kami pergi dua pantai je,,pantai agiba
subhanaAllah,,lawa sangat2...dekat sini boleh mandi,air jernih yang amat,,
agiba : maksudnya ajaib,,pantai ajaib,,sebab mereka kata pantai ni ada 7 warna..




hamam cleopatra (bilik mandi cleopatra)
cleopatra ni firaun,,/isteri firaun,,dorang la kata kat sini bilik mandi cleopatra
masa kami pergi ,,ombak terlalu kuat,,maka,x boleh nak masuk hamam tu..




4 komen:

Adibah Abdullah said... [Reply]

Subhanallah..cantiknya..bila la boleh smpai ni..hehe..

nekmo said... [Reply]

cantik sangat mira! awan tuuuuu.....

twinkle twinkle said... [Reply]

@adibah : mai la sinii bila bila :)

twinkle twinkle said... [Reply]

@nekmo :) meh la dtg ejib :D