diuji oleh kata kata

salam jumaat :)

bumi mesir,,seperti yang ramai tahu
bumi anbiya,,ardhul kinanah,,:)

nak katanya disini,,
bila datang mesir ni,,
kita selalu diingatkan supaya menjaga kalam kita,,
supaya tak berkata yang bukan2,,
sebab kat bumi ini,,rasanya macam kejab je kata kata tu reflect balik kt diri

contoh nya
1) ada sorang  ni,,menasihati la adik adik junior yang baru sampai ke mesir ni
supaya menjaga barang barang berharga masing2,,jaga handphone
keesokannya,,ALLAH uji dia,,handphone dia hilang,,
Allahu,,

2) seorang ustaz menasihati pelajar pelajar supaya jaga solat subuh
solat subuh kat mesir ni awal waktu ,,tak sama macam malaysia
esok paginya,,ustaz ni sendiri terbangun lewat untuk solat subuh

3) seorang kawan,,menasihati rakannya,,supaya jangan ponteng kelas
tak baik ponteng kelas,,x berkat ilmu
tapi,,tak lama lepas tu,,individu itu yang ter tak datang kelas,,

mira sendiri pernah kena..
duk cakap dekat housemate,,sekarang subuh dah masuk awall,,
jadi kene bangun awal sikit,,
tengok2 pagi esok,mira yang lewat subuh,,
kejab je Allah uji kita dengan kata kata kita sendiri

so tak boleh bagi peringatan @ tazkirah ke??
bukan begitu,,
tazkirah /peringatan tu kan makanan rohani buat diri kita
cumanya,,
kita kene berjaga jaga dengan kata kata kita,, dan,,
selepas memberi tazkirah tu,,kita kene sentiasa beringat,,
jangan leka,,,

-------------------------------------------------------------------------------------
maaf salah dan silap,,
bulan 4 ni,,mira dah mula exam praktikal dan kuiz untuk finel ><
mohon tembakan doa daripada pembaca ;)



8 april -- praktikal exam physical chemistry
14 april -- kuiz dental material
16 april -- praktikal morphology
27 april -- praktikal anatomy


semoga rakan rakan seperjuangan pre dental yang lain turut sama berjaya :)

8 komen:

иʋя 'αιƨʏαн κнαℓιℓ said... [Reply]

good luck! bittaufiq wannajah,insyaallah :) jaga diri kat tempat orang elok2 ya.

twinkle twinkle said... [Reply]

syukran dik :)

Anonymous said... [Reply]

tembakan doa XD
orait, i'll shoot u with my prayers ! ^ ^
-asiah

twinkle twinkle said... [Reply]

syukran asiah <3 :)

Lutfi Azmi said... [Reply]

Good Luck . hmm bukan kat mesir je. kat mana mana pon kita kene sentiasa berjaga :D

twinkle twinkle said... [Reply]

ahha betul2 :) syukran

Anonymous said... [Reply]

ya Allah.. takutnya nak berkata-kata.... dik.. semoga berjaya

-nekmo-

twinkle twinkle said... [Reply]

syukran nekmo :)