You choose


salam,genap da sebulan lebih menuntut ilmu di cfs iium,,
alhmdulillah semua baik baik belaka (:

ehem,,mulekan tajuk,
kita manusia,tendency untuk kita mudah mendengar kata kata orang lain
dan mempercayai kata kata orang sangat la tinggii,
lihat saje,,berape cepat rumours spread,,terlalu cepat bukan?

ape yang mira nak cakap,pasal rumours2 yang kita dengar
mengenai sesuatu tempat..orang selalu cakap,
"jangan masuk/pergi tempat ni,,tempat tu,,kat sane tak bagus,sosial,etc,,,"
tapi berape peratus perkara ni betul?

sebelum mira masuk sbpi gombak,
terlalu banyak rumours yang mira dengar,
ade yang kate sbpi gombak ni x jage batas pergaulan lah,,etc...
tapi mak mira selalu cakap
" kat mana mana pun,,mesti ade anasir2 jahat,,tepulang kat kita nak follow anasir jahat tu
ataupun lari daripadanya"

ya,,pastilah setiap tempat ade kebaikan dan keburukannya,


disaat orang lain kata,,tempat ni x bagus,,tempat tu tak bagus
ade je,sekumpulan manusia yang merasakan
mereka dapat benefit,,dapat kebaikan daripada sesuatu tempat tu,,
sebab bila mira masuk sbpig,,
terlalu banyak ilmu yang mira dapat
pengisian rohani yang mira dapat terlalu banyak ;')
disana jugak,belajar untuk improvekan diri

"live well or live hell,you choose" -hlovate

jadi,sebelum kita melangkah ke satu tempat yang baru,
biarlah rumours ape pun yang kite dengar,,
yang penting,kuatkan diri,bina benteng
untuk menghalang anasir2 yang x baik meresap dlm diri kita..
sentiasa berdoa,semoga kita dikuatkan iman,,:)

jadi seperti benih yang subur,,dicampak kemana mana saja,
akan tumbuh dengan baik,dan memberi kebaikan dan manfaat
kepada orang lain..