mase depan kita?


dah beberape minggu dah berlalu hari keluarnya result SPM,,
ramai yang da sibuk sibuk dengan temuduga ,,
mabruk alaik untuk semua yang bejaya,,,
dan ade jugak yang masih menanti tawaran,,,
tak mengapalah,,,releks sudahh :)..
ALLAH is the best planner ,,,dont need to worry kawan :)

ok,,tapi masih ade jugak,,yang keliru dalam diri mereka,,
ape bende la sebenarnya jurusan yang benar2 sebati dengan jiwa ni,,
if amik jurusan ni,,sesuai ke dengan diri kita?..
betul ke kita benar2 minat dengan jurusan ni?
atau kite cuma amik jurusan ni semata mata ramai yang pilih bidang ni??
atau pun,,,kite cume amik jurusan yang akan di tawarkan biasiswa sahaja ?
atau pun,,sebab mak ayah yang suruh ??

* berape banyak atau laaa,,hehe,, tepuk dada tanya diri,,mana satu diri anda?


okeh,,tidak kira lah ape pun yang anda nak amik,,
aim la bende ni,,,,
kita niat la,,dengan jurusan yang kita amik tu,,
kita dapat menaikkan martabat islam,,dan memajukan agama islam kita,,
dan membolehkan kita sumbang sesuatu untuk agama kita :)

if nak jadi doktor,,jadilah doktor yang tahu akan hukum hakam dalam melakukan sesuatu rawatan,,
jangan kita melakukan pengguguran,,buat pembedahan plastik untuk kecantikan,,jangan sekali kali
if nak jadi cikgu,,jadilah cikgu yang membentuk sahsiah peribadi islam kepada anak murid,,
bukan sekadar mengajar sahaja
and so on lah :),,,,

ok lah,,semoga kita menjadi golongan samii'na wa ato'na
:)

6 komen:

MJ said... [Reply]

yay,, org first like and cmment.

twinkle twinkle said... [Reply]

ahha madie madie :D,,thnx madie

onie said... [Reply]

all da best adik ...kak meaw always support u :)

twinkle twinkle said... [Reply]

thnx kak meaww:D

zulhilmi tempoyak said... [Reply]

we create our own road.. where to go and where to hide. huhu

twinkle twinkle said... [Reply]

:)