pabila bulan jatuh cinta


" if the moon can linger in the morning so bright,why can't the sun do the same at night?"

pernah terfikir,,bahawa matahari dan bulan ialah pasangan kekasih?:)
mengapa tidak,,
tanpa matahari,,bulan takkan menyinar pada waktu malam,,

cinta matahari dan bulan bermula dari permulaan bumi wujud sehingga hari kiamat
matahari dan bulan sangat setia...cinta mereka x pernah pudar..
thats the power of love...

tapi menyedihkan,,,matahari dan bulan hidup berasingan..
matahari cuma akan muncul pada siang hari..
bulan muncul pada waktu malam,

"wahai cintaku,,aku dapat menyinar pada waktu pagi dengan baik,,kenapa kau xboleh
buat macam tu pada malam hari?" kata bulan

"wahai sayangku ,,adakah kau lupa,,ALLAH ada berfirman,,ia menciptakan langit dan bumi dengan ada faedah dan gunanya yang sebenar,ia pula menjadikan malam melingkari siang (dengan gelapnya),dan menjadikan siang melingkari malam (dengan cahayanya) ;dan ia menjadikan matahari dan bulan beredar menurut perintahnya ;tiap tiap satu dari keduanya beredar untuk suatu masa yang telah ditetapkan ,INGATLAH,,DIa yang Maha Kuasa lagi MAha Pengampun
(az zumar ; 5 )" jawab matahari

mendengar ayat itu,,bulan menangis,,dan memohon ampun dari ALLAH,,
bulan sedar,,die xkan mampu hidup bersama matahari,,,
die cuma boleh usha matahari dari jarak jauh je,,,

untuk meredekan kesedihan bulan,,matahari berkata
" dan matahari serta bulan dikumpulkan bersama ( al qiyamah ; 9 )
wahai sayang ku,,akan ada masa,,kita pasti bersatu jugua,,bersabar la :)"

maka,,bulan dan matahari,,hanya harus menunggu,,
sehingga ALLAH akan mempertemukan mereka berdua...

***
tragis kan cinta mereka? begitulah,,mencintai x semestinya memiliki...
memang ada cinta,,yang kita xdapat hidup bersamanya didunia..
insyaALLAH dapat bersama diakhirat...

kalau cinta dunia bukan untuk mu,,,insyaALLAh cinta syurga menanti mu,,,
seperti cinta matahari dan bulan..yang akan bersatu pada akhirat kelak...

kalau kita fikir,,penatnya menanti,,
fikir lah,,betapa penat lagi matahari dan bulan menanti,,
hari untuk mereka disatukan..betul x?


seperti bulan dan matahari,,mereke sanggup bersabar,,
begitu jugak kita,,harus bersabar,,masanya akan tiba...
janganla bertindak melulu,,
melakukan hubungan yang tidak halal...


sumber ; memento :)

4 komen:

Nursyairah said... [Reply]

indahnyaa :')

btw, lawa la blog <3 da lame tak datang, baru ade mase free :(

twinkle twinkle said... [Reply]

ahha xpe,,asalkan dtg ziarah ye :D

eCahsNaz said... [Reply]

nice one :)

twinkle twinkle said... [Reply]

thnx aishah :)