will you marry yourself?


jika saya berjumpa dengan seseorang (iaitu diri kita sendiri)yang memiliki kelakuan dan sikap seperti saya,,adakah saya sanggup berkahwin dengannya?

ok,, jawapan nye ape?mungkin ?? sudah tentu??
untuk memahami dengan lebih mudah,,
sanggupkah kita mengambil diri kita sebagai seorang teman?
jika diri kita masih berperangai tidak sopan..malas menunaikan perintah ALLAH,,


ok ,,yang sedang membaca entry ni jawab la pada diri anda sendiri
hehe,,ahah kalau jawapan nye mungkin atau tidak,,
tidak mahukah kalian menukarkan kepada YA?

ok entry ni sebenarnya ,,mira nak mengajak kita
berubah kepada yang lebih baik :)..berfikir la ape yang mira tulis kat atas tadi,,

Rasulullah ade mengatakan jika kita nampak perkara mungkar,,
kita kene ubah dengan tangan lisan hati,,ok,,mira rasa semua pernah dengar hadis itu
belajar kan dalam PAI,,

jadi jika rasa kita telah membuat perkara yang mungkar,,tak patut..
semestinye kita kene aplikasi kan hadis ni kepada diri kita sendiri kan??
hadis ni bukan mengatakan perkara keji yang di lakukan oleh orang sahaja
tapi perkara mungkar yang kita lakukan jugak :)

jom amar makruf nahi mungkar diri kita sendiri :)..
semoga kita sentiasa menjadi golongan samii'na wa ato'na :)

sumber ; zabrina a bakar

8 komen:

♥e'in♥ said... [Reply]

thanks adik kongsi benda yg sgt berguna nie..

p/s : blog akak dh bukak lek.. :)

twinkle twinkle said... [Reply]

same2 kak :)

ILA HonEyBuNNy said... [Reply]

seronoknya baca entry neh..

buatku terfikir diri sndri..ada benarnya...;)

twinkle twinkle said... [Reply]

hee kan2 :)

Redbloodsnow said... [Reply]

love this entry! :)

twinkle twinkle said... [Reply]

thnx kak zie:)

Puteri Iqa Izyan said... [Reply]

lovely entry :))

insyaAllah akan kite same2 jaga iman, jaga hati, jaga segalanya. mudah-mudahan dipermudahkan. amin :)

twinkle twinkle said... [Reply]

amiiin :)