kita hamba fesyen atau fesyen hamba kita



bismillah :)
satu topik yang da lama sangat bermain dlm otak ni..
cume takde mase je nak ditaipkan


kadang2 hati mira geli..melihat gelagat teman2..wanita wanita
zaman kini
yang sanggup menguruskan badan,,
semata mata untuk memuatkan badan mereka
dengan pakaian pakaian fesyen
zaman kini
yang majoritinya lebih menggalakkan wanita muslimah mendedahkan aurat mereka
atau lebih tepatnya..berpakaian yang tidak bertepatan dengan piawaian islam

ok nampak x kat sini.. yang kita wanita da buta,
,menjadi hamba kepada fesyen..



kalau kita wanita sentiasa berpakaian mengikut cara islam..

mira yakin fesyen2 yang pelik yang baru muncul ni tak kan dapat tahan lama..sebab ape?
sebab fesyen pelik2 ni tak dapat sokongan kita
tapi malangnya kita wanita.,.mudah menjadi hamba kepada fesyen

bila muncul je fesyen baru2..
kite rasa kite la paling kolot
kalau kita tak ikot fesyen tu,,

cuba kalau kita semua muslimah ..xsokong fesyen pelik2

kite pakai pakaian ikot cara islam,,mira rasa,,
fesyen2 yng direke semua akan mengikot cara islam,.
ikot cara kita..
bukan kita ikot cara fesyen..


mira bukan nk condem fesyen..tidak sama sekali
sedangkan islam sendiri mengharuskan kite berfesyen
tp fesyen la ikot cara islam,,
tp sekarang yang banyak muncul,,fesyen yang bertentangan islam..

wahai muslimah,,bijak la dalam memilih..
semoga kita menjadi muslimah yang samii'na wa ato'na :)
maaf jika kata2 mira dlm ni terlalu kasar

10 komen:

Izz Hazwani said... [Reply]

Alasan,
"Ala, janji baju tutup aurat. Tutup badan. Dahlah kan."

Belum cukup sedar definisi aurat sebenarnya.

twinkle twinkle said... [Reply]

btul tu,,jgn amik remeh soal aurat ni :)

Ain Zulaikha said... [Reply]

kak ain mmg minat sangat berfesyen, tapi fesyen kak ain biasa2 je.. simple tu lagi cantik kalo pandai menggayakannye.. tak over konfiden hehehhee..

twinkle twinkle said... [Reply]

xpe kak ain asalkan still tutup aurt:

Gadis Pantai Timur said... [Reply]

tak salah nak berfesyen..asalkan iku syariat...

twinkle twinkle said... [Reply]

yep :)

иʋя 'αιƨʏαн κнαℓιℓ said... [Reply]

jgn melampau2 pulak dalam bfesyen..kadang2 cakap je tutup aurat,tapi sume ketat,sane sini sendat.kan kan ??

twinkle twinkle said... [Reply]

YES BTUL TU

nur qamarina binti mohsar said... [Reply]

Rina tak reti langsung berfesyen. Huhu. Keluar pun pakai t-shirt lengan panjang and tudung bawal tutup penuh. Takdenye nak lilit.

twinkle twinkle said... [Reply]

sme le dgn akk :_)