kita salah konsep


perasan atau tidak,,kita pelajar sekarang,,
lebih kejarkan yang sunat daripada wajib

contoh 1 ;
kita memang suka buat solat dhuha,,malah solat dhuha memang banyak fadhilatnya
kalau bekesempatan takpelah buat hari2
tapi kalau da rehat lambat,,
kite tunaikan jugak,,habis solat dhuha lambat

kite da take time waktu P N P,,
cikgu dalam kelas duk menunggu kita ,,
angin satu badan,,
tak pasal2 pahala dhuha yang kita buat,,burn sekelip mata je,,

iyela,,antara solat dhuha dengan menuntut ilmu,,
mana yang perlu disegerakan?
mestilah tuntut ilmu,,tuntut ilmu kan wajib :)


contoh 2
kebiasaanya,,memang tibe bulan rejab,,syaaban
majoriti pelajar akan puasa sunat :)
alhamdulillah ada keinginan nak tunaikannnya
tapi berpada lah ikot kemampuan kita

kalau da beriya iya puasa sunat
tapi dalam kelas mengantok
cikgu angin marah2 kita tido dalam kelas
tak ke burn pahala puasa kita?

so pikir2 kan lah balik,,
utamakan dahulu yang wajib :)

14 komen:

Anonymous said... [Reply]

yang wajib kita dahulukan,yang sunat diiringi..tapi kena dengan tempatnya jugaklah..

twinkle twinkle said... [Reply]

btul tu :)

AzwanRamli said... [Reply]

;)

twinkle twinkle said... [Reply]

?

Diyana said... [Reply]

yYeah,betul :)

twinkle twinkle said... [Reply]

:)

emieysandra said... [Reply]

fikir gak sal ni, tp nk praktikkan tu susah sket..ehehe. puasa sunat kne ganti, kelas pun kne pergi =.="

twinkle twinkle said... [Reply]

hhehe yang puasa ganti mmg kene survive :)

tomato said... [Reply]

betolll .. sokonggg 244% !! hehe

ehh nape cursor tak nampak ek ? kena agak2 je .. huhu

enyheartsdiamond said... [Reply]

setuju dear.. kita selalu buat perkara yang kurang penting dulu drpd yg teramat penting :')

twinkle twinkle said... [Reply]

tomato cursor x nmpk?

twinkle twinkle said... [Reply]

kak eny ;)

Redbloodsnow said... [Reply]

siapa yg buat solah wajib n sunat seiringan,,mmg akak solute giler :D

twinkle twinkle said... [Reply]

:)