masa itu time


nak berkongsi,,satu kata kata yang pengetua integomb pernah nasihat pada kami

oneUntuk mengetahui nilai masa SETAHUN, tanyalah pelajar yang gagal dalam peperiksaan akhir.
twoUntuk mengetahui nilai masa SEBULAN, tanyalah ibu yang mengandung tidak cukup sebulan.
tigaUntuk mengetahui nilai masa SEMINGGU, tanyalah editor suratkhabar mingguan.
fourUntuk mengetahui nilai masa SEJAM, tanyalah pasangan yang menunggu kekasihnya ketika keluar “dating”.
limaUntuk mengetahui nilai masa SEMINIT, tanyalah orang yang ketinggalan keretapi / LRT.
6Untuk mengetahui nilai masa SESAAT, tanyalah orang yang mengelakkan kemalangan.
7Untuk mengetahui nilai masa MILISAAT, tanyalah atlit yang memenangi pingat perak dalam sukan Olimpik.

so mereka mereka yang mengalami diatas ni,,akan berasa,,masa itu sangat berharga
kalau anda,,berada di tempat mereka pasti anda akan merasa yang sama,,
bersama sama lah hargai masa :)

____________________________________________________________
mira akan away untuk beberapa hari,,mira nak balik kampung di kelantan
dr 25(esok) - 29 desember :)
hukhuk,,makanya,,mira tak akan update la blog ni,blogger-emoticon.blogspot.com

46 komen:

Nur Liyana said... [Reply]

masa tak tunggu kita.. :))

amira faqihah said... [Reply]

betul tu :)

syufaa said... [Reply]

mase itu emas! :)

Izzati Liyana Sabri said... [Reply]

haha.smart! :)

amira faqihah said... [Reply]

syufa ; betul tu

amira faqihah said... [Reply]

zati ; thnx

Izzati Liyana Sabri said... [Reply]

welcome.

intanurulfateha said... [Reply]

mase itu emas. nak gi gadai lah huhu

cik helena said... [Reply]

kenapa rasa sedih ne bile baca T__T

amira faqihah said... [Reply]

izzati ;":)

amira faqihah said... [Reply]

kak intan ; ahah mane bole gadai :P

amira faqihah said... [Reply]

cik hel,kenape sedih?

Ain Zulaikha said... [Reply]

nice.. betul gak tu eh..

Puteri Iqa Izyan said... [Reply]

masa itu emas ;))

amira faqihah said... [Reply]

kak ain ;huhu betul2 :)

amira faqihah said... [Reply]

iqa ; betul2 :)

Salsabila said... [Reply]

faqiha, mohon share ya :)

amira faqihah said... [Reply]

bole bole :)

CIK TOM said... [Reply]

masa tue tak ternilai..best quote tue semua!

amira faqihah said... [Reply]

huuh betul2 :)

Yann said... [Reply]

hargai masa yg ada. jgn sia2 kan ia utk hal2 yg beri manfaat. :)
thanks untuk n3 nih. suke. :)

ILA HonEyBuNNy said... [Reply]

suka entry neh...take cre d kg...;-)

amira faqihah said... [Reply]

same2 kak :)

amira faqihah said... [Reply]

ok kak hunny :)

Nursyairah said... [Reply]

yup!!!! hargai masa! takutt SPM :( *tetiba

amira faqihah said... [Reply]

huhu betul tu

Unknown said... [Reply]

salam faqiha..

tahniah ..anda ditag saya di

http://anaraudhah.blogspot.com/2010/12/lucky-draw.html

sudi la join yer =)

Sayang Amirah said... [Reply]

'cikgu.. masa dah time...'

kitorang bila waktu rehat.. cikgu nak ckp 5 minit pun kena halau LOL

Pinky Pixie said... [Reply]

woah, xpenah dengar. tp suke bace. hehe.

miss lolly a.k.a luvfareda said... [Reply]

nice lah. buat kite berpk :)

Sophie Al-Yahya said... [Reply]

nice one.. =)

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said... [Reply]

mase itu ape ? hehehee !

Lucy S. said... [Reply]

masa itu roti. knape? roti sgt sedap dan berharga. hahahaha!

Aqilah Rosli said... [Reply]

HAHA. semarttt lahh.

enyheartsdiamond said... [Reply]

paling setuju yg masa terlepas train tu :p

amira faqihah said... [Reply]

raudha ; thnx

amira faqihah said... [Reply]

syg ; hoho selalu mcm tu ;D

amira faqihah said... [Reply]

pinky ; best kan ;D

amira faqihah said... [Reply]

miss loly ; betul tu :)

amira faqihah said... [Reply]

sophie ; thnx ;)

amira faqihah said... [Reply]

hafizah ; mase itu time haha

amira faqihah said... [Reply]

alyn ; hua ahah,,kelaka sungguh :D

amira faqihah said... [Reply]

qee ; thnx

amira faqihah said... [Reply]

kak eny ; mesti selalu naik train :D

Qib said... [Reply]

sedih nya, masa cepat ngat blalu ><
esok da kena balik kedah

amira faqihah said... [Reply]

hee sbr ye kak:)