iman


1) ade orang mengatakan tubuh badan ni mereke yg punye,,sedangkan kita manusia ni hanya menumpang jasad yg Allah ciptakan

buktinya ; kalau benar bdn ni kita yg punya,,sudah pasti kita mmpu kawal seluruh tubuh bdn kita,,tp kita xmampu kawal denyutan jantung kita..kita xmmpu mengawal aliran darah kita,,jadi mmg benar tubuh badan ni bukan milik kita

2) cuba kita melihat dinding dlm mase 10 saat..kalau sy katakan,,dinding tuh bergerak anda pecaya x?pasti tak percaya,,kalau sy katakan dinding tu bergerak sejauh 300km dr tmpat asalnya dr awl anda mengira hingga akhir awk mengira,,percaya x?

kalau anda pandang,,dgn pandangan mata kasar,,pasti anda xnmpk dinding tu bergerak,,tp jika anda pandang dinding itu dgn iman..pasti anda akn nampak..bukankan bumi bergerak sejauh 30km sesaat

adptasi drpd novel syahadah gadis ateis

14 komen:

Ejam said... [Reply]

heys,
bagus lah novel tu.
rasa nak bli pulak.

twinkle twinkle said... [Reply]

beli lah,,mmg sgt best :)

Ain Atika Zailani said... [Reply]

hak ahh laa....memang bags....=)mendalam..

twinkle twinkle said... [Reply]

thnx ;)

cik helena said... [Reply]

tak paham yang no 2 tu..huhu

twinkle twinkle said... [Reply]

yg kedua tuh die kate,,kalau kite ni berimana,,kita akn melihat objek yg pegun tu bergerak,,sbb kite percaya bumi ni kan sentiasa berputar

syufaa said... [Reply]

besh la novel tu.. :)

twinkle twinkle said... [Reply]

syufa da bace?

Amirrah Zawani said... [Reply]

menarik ayat2nyaa.. :D

hamzah ian said... [Reply]

weh

twinkle twinkle said... [Reply]

amira ; thnx:)

twinkle twinkle said... [Reply]

hamzah?

Privacy_Resident said... [Reply]

ok terkesima seposen. haish. macam best je novel tu?

twinkle twinkle said... [Reply]

mmg best :)